شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

ایزوگام سرویس بهداشتی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

لکه گیری ایزوگام

لکه گیری ایزوگامhttps://sarbampush.com/%D9%84%DA%A9%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%85/ در موارد خاصی از پشت بام امکان پذیر می باشد که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

اگر سقف پشت بام ساختمان ،پروژه و یا مکانی که قبلا ایزوگام شده است و از عمر مفید ایزوگام ( بین ۸ تا ۱۰ سال) نگذشته باشد، میتوان روی آن لکه گیری انجام داد.

لکه گیری ایزوگام بیشتر در مواردی امکان پذیر است که سقف پشت بام از قبل ایزوگام شده باشد.

اگر در مواردی شاهد ایجاد تَرَک روی خود عایق سقف شده اید، میتوانید با لکه گیری با استفاده از ایزوگام ،مشکل را برطرف نمائید.

البته لکه گیری ایزوگام ،در صورتی امکان پذیر است که از عمر مفید پشت بامی که قبلا ایزوگام کرده اید از ۱۰ سال نگذشته باشد.مسلمأ در مواردی ممکن است ، بیشتر از ده سال طبق نظر کارشناس ، لکه گیری امکان پذیر باشد.

عمر مفید عایق با کیفیت ایزوگام ،معمولا ۱۰ سال است اما در مواردی ممکن است عایق رطوبتی طول عمر بالاتری نیز داشته باشد و هنوز به مرحله ترمیم یا لکه گیری و یا اجرای مجدد عایقکاری نرسیده باشد.دلایلی مختلفی وجود دارد که به آنها اشاره خواهم نمود.

کم باری یا سبک بودن بار پشت بام

منظور از کم باری بام این است که تعداد دفعات از ابتدای عمر ساختمان تا کنون از یک یا دو نوبت عایقکاری نگذشته باشد .در این صورت در مواردی مشاهده شده است که هنوز عایقکاری به مرحله لکه گیری یا اجرای مجدد نرسیده است.

معمولا ایزوگام سبک است و بار زیادی روی بام ایجاد نمیکند اما در هر مرحله آسفالت کاری، باری حدود ۱۲ تا ۲۴ کیلو گرم وزن روی سقف ایجاد خواهد نمود .که حدودأ بین ۳ تا ۶ برابر ایزوگام سنگین تر خواهد بود که خود عوامل ایجاد کشش ،تَرَک و … روی سطح خواهد بود.

زیرسازی ساختمان

یکی از مهمترین عواملی که روی طول عمر ایزوگام پشت بام تاثیر گذر است ، زیر سازی و اجرای درست شیب بندی بام می باشد.

امروزه مهندسین ساختمان در هنگام زیر سازی پشت بام و شیب بندی بام ،موارد بسیار مهمی را رعایت می نمایند .هنگام ایجاد شیب و خاکریزی از پوکه های معدنی استفاده می کنند که به دلیل سبک بودن وزن ، بار کمی را روی سقف ایجاد می نماید و باعث طول عمر و عدم تَرَک و نشست بام خواهد شد.

در ساختمانهای مسکونی با زیربنای زیر ۳۰۰ متر ، در هر ۵۰ تا ۷۰ متر مربع بایستی یک شیب جدا گانه و راه آب تعبیه شود و مستقل از شیب های دیگر باشد. و در مکانی مناسب با فاصله از کانالهای کولر و دیگر تاسیسات روی بام ایجاد شود تا هنگام لکه گیری ایزوگام و یا ترمیم ، فضای مناسبی وجود داشته باشد.

عوامل غیر مترقبه

عواملی مثل زلزله می تواند باعث تَرَک برداشتن یا نشست ساختمان حتی باعث خرابی شیب بندی پشت بام خواهد شد.

البته عوامل دیگری مانند کندن گودال جهت ساخت ساختمان همجوار در کشیدن و ایجاد درز در بام تاثیر گذار خواهد بود که با چشم غیر مسلح روی سطح بام قابل روئیت است.که در این موارد تعداد و شدت آن با نظر کارشناس میتواند منجر به اجرای مجدد عایقکاری بام و یا لکه گیری ایزوگام شود.

توجه شود که لکه گیری با ایزوگام به هیچ وجه روی موزائیک ،سنگ و آسفالت های دانه درشت (بالاتر از ۰-۶ توپکا یا بیندر) امکان پذیر نمی باشد.

تشخیص خرابی عایق

تجربه به ما ثابت کرده که اکثر مشاهدات و کارشناسی هایی انجام شده ، مشخص شده است که خرابی ها ناشی از پوسیدگی کفخواب ، عدم نظافت زیر کولر ها ، سوراخ شدن ایزوگام توسط اجسام تیز و برنده مثل پایه آنتن ها ،کولرها و یا تَرَک بردن ایزوگام در اثر نشست ساختمان می‌باشد.

کفخواب

کف خواب ها آب خروجی پشت بام را به لوله پولیکا یا لوله چدنی هدایت میکنند.

دو نوع کف خواب در بازار موجود است ۱-کفخوابهای ورق گالوانیزه ۲- کف خواب های ورق پلی اتیلن

هرچقدر دهانه کف خواب ها باز تر باشد ، آبندی توسط ایزوگام راحت تر انجام خواهد گرفت و خروج آب روان تر انجام می گیرد .لوله های استفاده شده جهت هدایت آب بام به فاضلاب بهتر است که از لوله ۸ یا ۱۰اینچ باشد.

قیمت قیرگونی با مصالح

قیمت قیرگونی با مصالحhttps://sarbampush.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD/

همه ما با توجه به قدمت بالای قیر و گونی با آن آشنا هستیم ،می دانیم که قیرگونی و عایقکاری جزء مهمترین بخش های عمارت و ساختمان محسوب می شود.اگر بدنبال افراد خبره در زمینه عایق کردن محل مورد نظر خود هستید ،در این مقاله قصد دارم راجع به قیمت قیرگونی با مصالح و اجرای آن موارد مهمی را شرح دهم.

مصالح مورد نیاز

اگر از شرکت های مختلف راجع به قیمت قیرگونی با مصالح پرس و جو می کنید و قصد دارید نازلترین نرخ و با کیفیت ترین اجرا را تجربه کنید.ابتدا راجع به مصالح مصرفی نکات مهمی را مد نظر داشته باشید که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد.

قیر:

اولین و مهمترین متریال مورد نیاز برای اجرای قیرگونی با مصالح ،قیر است.قیر که پایه و اساس کار محسوب می شود ،انواع مختلف و قیمتهای متفاوتی دارد و بسته به نیاز کار مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع قیر مصرفی در قیمت قیرگونی با مصالح متفاوت است.قیرهای دمیده قیمت پایینتری نسبت به قیر خالص پالایشگاهی دارند.قیر دمنده دارای ،بخار ، بوی زیاد و سریعا مشتعل می شوند و کیفیت بسیار پایینی دارند.

پس بهتر است قیر ۸۵/۲۵ ،۶۰/۷۰ و ۹۰/۱۵ پاسارگاد یا جی استفاده شود و از شرکتها ،فروشگاههای معتبر و افراد متخصص جهت تامین مصالح و نصب ، به کار گرفته شود و تست و ضمانت انجام شود.

چتایی:

مصالح بعدی مهم مورد استفاده در قیرگونی با مصالح ،نوع گونی می باشد.چتایی انواع مختلفی دارد اگر کار قیرگونی با مصالح را به افراد متخصص میسپارید نکته مهم این است که نوع گونی بنگال ، هندی و پاکستانی ، پر عرض و کم عرض متفاوت است و تاثیر گذار روی قیمت قیرگونی با مصالح است.

تامین مصالح و اجرای قیرگونی

قیمت قیرگونی با مصالح برای سرویس بهداشتی ،حمام ، تراس و فضای کوچک معمولا توافقی صورت می‌گیرد.تامین مصالح و اجرای عایقکاری توسط مجری انجام خواهد شد.نوع قیر مصرفی برای فضاهای کوچک ،نیم بشکه یا قیر حلبی ۱۷ کیلویی خواهد بود. حمل و نقل آن آسانتر از قیر بشکه ای و مکان ذوب آن در داخل ساختمان در حال بازسازی امکانپذیر است.

اگر کار قیرگونی با مصالح را به کننده این کار می سپارید بایستی با آگاهی کامل از مصالح مصرفی درجه یک بودن نوع قیر ، گونی و نصب آن اطمینان حاصل کنید. قیمت قیرگونی با مصالح شامل ،قیر،گونی،شارژ گاز(جهت ذوب کردن قیر) ،مجری و هزینه های حمل و نقل می باشد.بهتر است بر مراحل اجرای عایقکاری نظارت داشته باشید.

در قیمت قیرگونی با مصالح صفر تا صدکار توسط پیمانکار یا شرکت انجام می شود.

قیمت قیرگونی اجرتی

روش دیگری که می توانید برای عایقکاری به روش سنتی انتخاب کنید قیمت قیرگونی اجرتی می باشد.قبل از اجرای کار تمامی مصالح مربوطه توسط کارفرما یا مشتری فراهم می شود . اجرا به افراد کاردان سپرده خواهد شد .مجری به همراه ابزار کار در محل جهت اجرای قیرگونی آماده می شود.

اجرا قیرگونی با مصالح توسط سربام پوش مسیر

برعکس مصالحی چون سنگ کاری نمای ساختمان ،سرامیک کاری کف و دیواره ها و … که در معرض دید می باشند ، عایقکاری مسئله بسیار مهمی است که بیشتر مواقع در زیر کار قرار میگیرد و همانطور که گفته شد در هر دو حالت(با مصالح و اجرتی) نظارت بر نوع مصالح و اجرای آن و تست و آبندی قیرگونی انجام شود.

همیشه اجرای کار به کاردان سپرده شود و افرادی را که برای این کار انتخاب میکنید مورد اطمینان باشند و صلاحیت اجرای این کار را داشته باشند.سالیانه افرادی هستند که جهت کاهش هزینه های عایقکاری و نا آگاهی از خطرات احتمالی،اقدام به اجرای قیرکاری می کنند که صدمه های مالی و سوختگی های شدیدی را برای خود و دیگران به وجود می آورند.

سربام پوش مسیر تامین کننده مصالح عایقکاری از جمله ،انواع ایزوگام ،قیر ،گونی و اجرای آسفالت و محوطه سازی در تهران و حومه با کادر مجرب و با سابقه در اقصی نقاط تهران و حومه آماده اجرای قیرگونی با مصالح و دستمزدی با قیمت مناسب می باشد.

سربام پوش مسیر در مسیرتان میماند.



قیمت چتایی بنگال (گونی قیرگونی)

قیمت گونی قیرگونی (چتایی)

برای آگاهی از قیمت گونی قیرگونی (چتایی)، لازم دانستم تا اطلاعاتی راجع به نحوه تولید گونی در کشورهای مختلف و مقایسه آن در اختیارتان قرار بدهم.

مواد تشکیل دهنده گونی

جوت در مناطق گرمسیری و زمینهای دیم رشد می کند و نیاز به کود،آفت کشی و آبیاری ندارد.رطوبت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد باعث رشد این گیاه می شود. ارتفاع گیاه بین ۲ تا ۴ متر می باشد در هر هکتار معمولا ۲ تن نخ جوت برداشت می شود.گونی نیز متشکل از نخ جوت می باشد که در ایران بسیار کمیاب است .نخ جوت به ترتیب در کشورهایی چون بنگلادش ، پاکستان و هند به وفور یافت می شود.اما در ایران به دلیل شرایط آب و هوایی فقط در مناطقی محدودی وجود دارد.

تاریخچه پیدایش نخ جوت

در قدیم کشور بنگلادش، پاکستان خاوری نام داشت و در جنگ به کمک هند از پاکستان جدا شد. بافندگان محلی بنگلادش با شناخت گیاه جوت و نخ آن جهت پارچه و لباسهای ضخیم برای قشر کم درآمد استفاده می نمودند و تا سال ۱۸۳۲ میلادی کاربرد بسیار کمی داشت.بعد از به کارگیری نخ جوت و ورود کشورهایی چون روسیه و هند،در صنایع مختلفی چون،تولید کیف،پارچه،گلیم،فرش،ریسمان و صنایع مختلف به کار گرفته شد.

گیاه جوت در بنگلادش با ارتفاع بیش از ۳ متر جهت تولید چتایی

نخ جوت در بنگلادش با توجه به نیروی کاری قوی و ارزان باعث ورود سرمایه گذاران جهت تولید موارد مختلف از جمله تولید گونی قیرگونی (چتایی) گردید.

استفاده از نخ جوت در صنایع مختلف باعث صادرات این محصول به کشورهایی چون ایران،عربستان ،چین ، ایالات متحده آمریکا و ۵۰ کشور دیگر شد. خوشحالی کشاورزان و رشد اقتصادی کشور بنگلادش از موارد بکار گیری این گیاه در صنایع مختلف می باشد. افراد مشغول به کار در این صنعت بیش از ۴۰۰ هزار نفر می باشند.

نخ جوت جهت گونی قیرگونی و صنایع مختلف

نخ جوت در ایران

به کار گیری نخ جوت در ایران بیشتر در صنایع فرش ، گلیم ،ریسمان و در واردات گونی قیرگونی (چتایی) از بنگلادش ،هند و پاکستان کاربرد فراوانی دارد.کیفیت بهتر گونی بنگال نسبت به نوع هندی و پاکستانی بدلیل رشد و کیفیت بالاتر گیاه جوت و آب وهوای منطقه بنگلادش است.گونی نوع بنگال بسیار محکم و با دوام تر از موارد مشابه می باشد.

انواع چتایی و بسته بندی

سه نوع گونی قیرگونی (چتایی) در کشور موجود است که جهت اجرای قیرگونی مورد استفاده قرار می گیرند .بسته بندی ها بر اساس عدل می باشد عدل های گونی می توانند ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یاردی باشند و با تسمه های آهنی محکم به هم چفت شده است .هر عدل معمولا از طاقه های میانگین ۱۰۰ یاردی تشکیل شده اند.

اطلاعات روی عدل گونی

تمامی اطلاعات از جمله اندازه ،حجم ،وزن ، قطر نخ های جوت ، تار و پودها و کشور سازنده روی هر عدل چتایی درج شده است. ،اندازه طاقه به یارد در انتها یا ابتدای طاقه های گونی قیرگونی درج شده است که جمع اندازه طاقه ها برابر با یک عدل می باشد.

گونی درجه یک:

گونی درجه یک، بافتی چسبیده یا به اصطلاح چشم های بسته ای دارند و جهت قیرگونی مورد استفاده قرار می گیرد .این نوع گونی وزن بیشتر و قیمت بالاتری نسبت به نوع ۲ و ۳ دارد.عدل ۱۰۰۰ یاردی و عرض این نوع گونی ۱۱۷ سانتی متر است

گونی درجه دو:

گونی درجه دو بافتی متوسط و اندازه دارد و بهترین نوع گونی برای قیرگونی محسوب می شود.این نوع گونی بدلیل اینکه قیر خور مناسبی دارد (قیر از روی گونی به لایه زیر عبور می کند) ماندگاری قیرگونی را افزایش می دهد.عرض این نوع چتایی ۱۱۷ سانتی متر و قیمت آن نسبت به درجه یک پایینتر است.

گونی درجه سه:

این نوع گونی بافتی بسیار باز دارد وزن و قیمت آن نسبت به گونی یک و دو کمتر است. عرض این نوع گونی ۱ متر و عدل های این نوع گونی ۲۰۰۰ یاردی می باشند. که نسبت به گونی دو و یک ارزانتر به فروش می رسد.

انتخاب گونی جهت اجرای قیرگونی

از موارد فوق نتیجه می گیریم که برای اجرای قیرگونی و عایقبندی سقف و مکان مورد نظر، نوع گونی درجه ۲ انتخاب شود. مرغوب ترین آن مخصوص کشور بنگلادش می باشد.قبل از خرید بهتر است با دقت به مشخصات و بافتهای گونی دقت کنید.

برای خرید با ما تماس بگیرید .

تخفیفات ویژه چتایی بنگالhttps://sarbampush.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%DA%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C/





قیمت ایزوگام سرویس بهداشتی

ایزوگام سرویس بهداشتی

موارد بسیار مهمی برای ایزوگام کردن سرویس بهداشتی وجود دارد که در این پست قصد دارم که به شرح مختصر و مفیدی از این موارد خواهم پرداخت.

نکته مهم اینجاست که در ابتدای تولید ایزوگام صرفا عایق جهت بام ساخته شده بود.حتی اطلاعات روی لیبل ها از عایق پیش ساخته بام استفاده شده بود.دقت کنید( عایق پیش ساخته بام).اما بعد ها در موارد دیگر عایق کاری مورد استفاده قرار گرفت.در مواردی دیده میشد که تولید کنندگان و نمایندگی های ایزوگام ، در صورتی عایق را تضمین میکردند که در معرض دید مستقیم قرار بگیرد.پس در سرویس های بهداشتی،حیاط خلوت ،تراس و مواردی که روی ایزوگام ، سنگ ،سرامیک ،موزاییک و … قرار میگرفت در صورت ایجاد مشکل هیچ شخص و شرکتی پاسخ گو نبود با این وجود در صنعت ساختمان استفاده میشد.کیفیت ایزوگام بسیار مهم است اما نصب آن مهمتر است.

اجرای عایقکاری حمام و توالت مسئله مهمی است که با حساسیت و دقت بالایی باید انجام شود.

اما محدودیت هایی را برای نصاب ایزوگام ایجاد خواهد کرد که از معایب ایزوگام محسوب می شود.که در زیر معایب و مزایای عایق ایزوگام توضیح داده می شود.

معایب ایزوگام سرویسهای بهداشتی

همانطورکه گفته شد کادر اجرایی، جهت ایزوگام سرویس بهداشتی ،حمام و توالت با تنگناهایی مواجه خواهد شد.این محدودیتها هنگام نصب عایق برای نصاب بوجود می آید که از عیوب بزرگ ایزوگام نسبت به قیرگونی سرویس بهداشتی محسوب خواهد شد.

به دلیل کم بودن فضای حمام و توالت و دادن حرارت به عایق ، مکان کوچک به شدت گرم می شود و حرارت باعث تولید گاز منوکسید کربن می‌‌کند که مجری ممکن است در تنفس و کمبود اکسیژن دچار مشکل شود.

بدلیل بسته بودن فضای کاری اگر لوله های عبوری آب سرد و گرم، از نوع pvc باشد ممکن است با تجمع حرارت سوراخ شوند و آبگرفتگی را بدنبال داشته باشد.

پس در این مواقع نصاب مجبور خواهد شد که حرارت کمتری برای امنیت خود و تاسیسات ، به عایق بدهد که منجر به عدم چسبندگی و در نتیجه کیفیت پایین عایق به سطوح گردد.

مزایای ایزوگام دستشویی و گرمابه

مزیت عایق ایزوگام انعطاف بالای آن نسبت به قیرگونی است.اما نصب ایزوگام ‌‌‌‌و کیفیت آن هائز اهمیت بیشتری است.

مهمترین مزیت ایزوگام نسبت به قیرگونی این است که آبندی لوله های پلیکا آسانتر صورت می‌گیرد.هنگام اجرای قیرگونی ممکن است قیر به داخل آبرو ها و شترگلوها نفوذ کند و باعث گرفتگی لوله ها شود. (البته این کار به سادگی با ریختن آب به داخل آبروها قبل از اجرای قیرگونی قابل پیشگیری خواهد بود) اما در عایقکاری پیش ساخته این مشکلات برطرف خواهد شد.

دقت شود برای عایقکاری سرویسهای ساختمان بهترین نوع ایزوگام انتخاب شود.

نصب ایزوگام سرویس بهداشتی

برای نصب ایزوگام سرویس بهداشتی موارد مهمی باید رعایت گردد از جمله هنگام سیمانکاری روی لوله های pvc باید با دقت با ملات سیمان پوشش داده شود که هنگام نصب ایزوگام دچار آسیب نشوند.(لوله ها باید توکار باشند)

بهتر است کنجهای دیوار مثلثی با ملات پوشش داده شود.نظافت سرویسهای بهداشتی به قدری تمیز شود که عاری از گرد و خاک و رطوبت باشد.اگر ملات سیمان خیس باشد ایزوگام روی سطح نمی‌چسبد و امکان نفوذ آب به زیر عایق وجود دارد.

لوله های برق و … باید از حوالی مسیر عایقکاری فاصله داشته باشند.

نصاب باید زبردست باشد و مشکلات تنفسی از جمله آسم و آلرژی و بیماری قلبی نداشته باشد.برای ایمنی بیشتر ، فن در بالای درب ورودی گذاشته شود تا هوای گرم را به بیرون پرتاب شود.

در مواردی که ساختمان در حال نوسازی می باشد ممکن است نور مطلوب و مناسب در سرویسهای بهداشتی وجود نداشته باشد.برای دید بهتر ،لامپ سیار و روشنایی تعبیه گردد.

نصاب نباید عجله کند و دقت را چاشنی کار خود قرار دهد آبندی لوله‌ها، آبروها و زاویه ها حتمأ دولایه انجام شود.

بازسازی و عایقکاری

در برخی موارد کارفرما نسبت به بازسازی ،تغییر دکوراسیون و تعویض سرامیک کف و دیواره های حمام و توالت و یا اقدام به نصب توالت فرنگی می نماید که نکاتی را باید رعایت کند.

  • هنگام کندن کاشی های قدیمی ممکن است ضربه هایی به کف و دیواره ها وارد شود که قیرگونی قدیمی دچار ترک و آسیب خواهد شد.
  • در این موارد حتمأ ،عایقبندی مجدد و تست آبندی،قبل از اقدام مجدد پوشش جدید کف و دیواره ها انجام شود.

ارتفاع از کف

ارتفاع ایزوگام دیواره ها برای آشپزخانه ها معمولا ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر و برای توالت و حمام بیشتر از ۵۰ سانتیمترانجام گردد.

اگر حمام در مجاورت کمد دیواری و جا رختخوابی است ایزوگام کامل دیوار همجوار پیشنهاد می شود.

به دلیل صاف بودن سطح ایزوگام از توری مرغی به دیواره ها بعد از عایقکاری استفاده گردد. تا ملات بین ایزوگام و سرامیک محکم چسبیده شود و بعدها جدا نشود.

هزینه ایزوگام

قیمت ایزوگام سرویس بهداشتی طبیعتاً روی متراژ و کیفیت عایق تعیین می‌شود.اگر متراژ کمتر از ۳۰ متر مربع باشد توافقی و در غیر این صورت متری محاسبه خواهد شد.

تست ایزوگام

آزمایش آبندی ایزوگام دقیقأ شبیه به تست قیرگونی انجام خواهد شد.بستن آبرو ها و پر کردن آب به مدت ۴۸ ساعت داخل سرویسها انجام خواهد گرفت.

با سربام پوش مسیر هم مسیر شوید.

1